Hvad skal din virksomhed vælge?
Vi ved det kan være svært at navigere i forskellene og lighederne på disse to løsninger. Det afhænger i høj grad af, hvordan I som virksomhed ønsker at arbejde internt, medarbejdernes behov og vaner samt hvor meget medarbejderne er på farten.
For at gøre beslutningen en smule nemmere, har vi er samtligt et overblik over ligheder og forskelle mellem de to løsninger.
Modern Desktop
En Modern Desktop Sætter højere krav til din hardware end en Remote Desktop løsning gør. Med en Modern Desktop løsning bruger du altid den samme pc, mobil og tablet som er tildelt til dig. Du har mulighed for at arbejde offline, da der er 2-vej synkronisering mellem det data du har liggende lokalt og det der vil ligge i skyen. Sikkerheden styres via intune og her kan man også centralt rulle de programmer ud, som er defineret for netop din virksomhed. Denne løsning er ideel til dem der rejser meget, og har behov for at kunne arbejde i f.eks. et fly, da dokumenter så synkronisere, når du kommer online så dine kollegaer også kan tilgå det du har lavet.
Remote Desktop
Med en Remote Desktop løsning kan alle medarbejdere logge ind på en server og arbejde. Alt det kræver er en internetforbindelse. Alt styres centralt og vi sørger for sikkerheden, opdateringer, program installation osv. Der er ideelt hvis du også har en egen hosted navision eller lignende.
Alle medarbejdere deler de ressourcer der er tilgængelige, da man sidder på det samme fysiske server. Derfor sætter det ikke de store krav til hardwaren lokalt. Ulempen ved denne løsning er at man ikke kan arbejde offline.