Exchange

Support-IT Network tilbyder forskellige mailløsninger afhængig af, hvad din virksomhed har behov for. Hosted Exchange, som er mail lagret på vores egen filserver, og ExchangeOnline, hvor mailen derimod er lagret i skyen hos Microsoft. Uanset hvilken mailløsning man vælger, er det vigtigt at være opmærksom på at sikre sin mailbox mod spam og andre uvedkommende mails – derfor tilbyder vi spamfiltre.

Hosted Exchange: Adgang til din mail og kalender over hele verden

Med en Hosted Exchange løsning fra os har du adgang til din mail, kalender og andet data over hele verden og du kan tilmed tilgå den fra andre enheder via Outlook Web Access. Vores mailservere er installeret med Active Sync – Push mail, hvilket gør det muligt at hente emails ned til sin telefon eller tablet.


Vi sørger for:

  • systematisk arkivering af alle e-mails i din virksomhed
  • at du og dine kolleger får en uendelig mailbox, uden begrænsning for antal mailvisninger
  • at du får lynhurtig søgning i alle e-mails, som er modtaget eller afsendt fra din Outlook (du kan også søge i indholdet af de vedhæftede filer)
  • at sikre/arkivere alle informationer i Outlook (kontaktpersoner, kalenderaftaler, opgaver mv.)
  • at bortkommende og slettede mails hurtigt genskabes i din Outlook
  • sikker og styret mulighed for søgning på tværs af postkasser
  • at du kan rydde op og gøre Outlook hurtig uden at du mister e-mails
  • at når en medarbejder forlader din virksomhed, bliver postkassens indhold bevaret og vi kan videregive adgang til en anden medarbejder, hvis du ønsker det
  • at du kan søge i arkivet, når du bruger Outlook Web Access
  • at du kan tage dit samlet arkiv med på rejsen

ExchangeOnline: Øget integration

Et stigende antal softwareudbydere udvikler i øjeblikket mailintegration med deres software. Dette kræver ofte at mailen er lagret på Microsoft mailserver, ExchangeOnline. ExchangeOnline gør det muligt at tilgå din mail hvor som helst og når som helt og kan desuden spille sammen med øvrige af Microsofts produkter, eksempelvis Teams.

Det er væsenligt at være opmærksom på at Microsoft ikke tilbyder backup af deres egne produkter. Det er derfor relevant at overveje, om din virksomhed skal tilvælge backupløsning hos Support-IT Network.

På trods af de mange integrationsfordele, er der nogle begrænsninger ved ExchangeOnline, som er værd at være opmærksom på. Det er eksempelvis pladsbegrænsning på 100 GB pr. postkasse, som ikke er mulig at udvide. Derudover casher Outlook ikke mails mere end 6 måneder tilbage, da det er ressourcetungt at hente så mange mails ned lokalt. Ændre mails kan dog hentes efter behov eller vises via webmail.

Mail arkivering

E-mails kan indeholde afgørende dokumentation. E-mails er for vigtige til at vi blot kan lade dem forsvinde helt, hvis en kollega sletter dem eller når en medarbejder forlader virksomheden.

Support-IT Network har derfor etableret et samarbejde med MailStore™, som er markedsledende indenfor e-mail-arkivering. Det betyder at vi kan tilbyde dig enkel og effektiv e-mail-arkivering, så du hurtigt kan søge i alle e-mails og finde dokumentation på, hvad der er sendt, lovet og aftalt.

Med MailStore™ løsningen fra Support-IT Network er det slut med oprydning og den endeløse flytten rundt på e-mails i forsøget på at organisere den stadigt voksende datamængde i Outlook.

ExchangeOnline arbejder ikke med mail arkivering på samme måde, men omdanner derimod arkiver til fællespostkasser, som kan tilgås af enhver medarbejder, der får adgang til fællespostkassen.

Kontakt os og hør mere om hvordan MailStore™ kan implementeres i netop din virksomhed.

Udfyld formularen, hvis du ønsker at vide mere om hvad vi kan gøre for netop din organisation

Bliv ringet op og få et tilbud